top of page
Forfatters billedeskilsmissefamilien

Bestil tid hos Familieretshuset

Opdateret: 24. sep. 2020

I stedet for at ringe direkte til Familieretshuset, kan man bestille en tid.



Offentlige myndigheder modtager ofte mange henvendelser fra borgere, der skaber et pres på linjerne, hvorved borgeren risikerer at måtte vente længe i telefon-køen.


Men Familieretshuset giver mulighed for en mere hensigtsmæssig måde at komme i kontakt med en medarbejder - nemlig at booke en tid.

Da Familieretshuset indførte muligheden, udtalte daværende vicedirektør Jesper Bach (i denne nyhed fra den 4. juni 2019), at "formålet er at yde en god service, så borgerne ikke skal vente i telefonkø" – og videre, at de ikke præcis vidste, "hvor mange borgere der vil gøre brug af muligheden”, men at ”vi bestræber os på at ringe alle borgere op i det tidsrum, de har ønsket".


Vælg et tidsinterval


Borgeren skal via Familieretshusets hjemmeside bestille en telefonopringning. Samtidig skal man pege på et tidsinterval, dvs. en kortere periode, som opkaldet falder inden for. En medarbejder vil så ringe borgeren op inden for dette interval. Misser borgeren det første opkald, ringer medarbejderen op igen kort tid efter.

I øjeblikket er det muligt at bestille et opkald inden for følgende tidsrum:


  • Mandag 08.00-16.00

  • Tirsdag 08.00-16.00

  • Onsdag 08.00-16.00

  • Torsdag 12.00-16.00

  • Fredag 08.00-14.00

Borgeren skal dog være opmærksom på, at man ikke kommer til at tale med dén medarbejder, der behandler éns eventuelle sag.

Familieretshusets Borgerinformation, som står for opkaldet, kan eksempelvis hjælpe borgeren med svar på generelle spørgsmål inden for Familieretshusets sagsområder; vejlede borgeren med dennes sag; hjælpe med at udfylde og indsende ansøgningsskemaer og blanketter; samt guide borgeren til at finde yderligere information på hjemmesiden.

162 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Comentários


bottom of page